ای مضمون آب و آینه ،‌ 
      ای نجابت سبز، 
         ای رایحه صبح،
         خورشید رو به تو نماز می گذارد
 و مهتاب بر بوریای ساده تو به تمنا می نشیند.
ای بلندای قامت سپیده!
ای صداقت محمد
              ای زبان علی
                     ای اسطوره مهر
سلام بر صورت نیلی
              سلام بر پهلوی شکسته 
       و سلام بر خسوف غمگینانه تو!
          ای مفهوم سبز ولایت!
             ای زهره!
               ای زهرا!

سلام و درود خدا بر یگانه بانوئی که در علم خدا یعنی جبرئیل امین بود. درود بیکران خداوند بر فاطمه(س) که بهجت قلب و نور چشم رسول (ص) وعرش الهی محبوب ملائکه مقرب وهم کلام با برترین آنان و حامل  عزیزترین انسان ها در پیشگاه او بود ؛ وجودی که نور پیامبر (ص) سراسر او را احاطه کرده و شبیه ترین مردم در رفتار و کردار به رسول خدا بود.

این کیست که رسول خدا می فرماید: "به هنگام قیامت و صحنه محشر جبرئیل از طرف راست او و مکائیل در جانب چپ ، امیر المؤمنین علی بن ابیطالب سلام الله علیه در جلو او ، و دو آقا، جوانان اهل بهشت (حضرت امام حسن وحضرت امام حسین علیه السلام) در پشت سر او حرکت می کنند و این چنین با جلال و جبروت وارد محشر می شود و ندائی از جانب حق تعالی می رسد و ایشان را به خلائق معرفی می کند تا این که وارد بهشت شود و خداوند به او می فرماید از من درخواست کن تا به تو عطا فرمایم وهر آرزوئی که داری جامه عمل خواهم پوشاند و او در جواب خداوند عرض می کند ؛ تو بزرگترین آرزوی من بودی و هستی. و از خداوند تقاضا می کند که محبان مرا به آتش دوزخ مسوزان.
خداوند در جواب می فرماید : قبل از خلقت آسمان ها و زمین با خود عهد کرده ام که محبان تو را به آتش دوزخ نسوزانیم.

داستان حضرت فاطمه (س) ، داستان تاریخی و منحصر به فرد یک انسان پای بند به ارزشهای والای ایمانی و انسانی است که تا سر حد جان و توان مقید و متعهد به مبانی فکری و دینی خود بوده است . داستان او شرح دلپذیر عواطف بلند آسمانی و روایت رویای ایمان ، ایثار و اعتقاد انسانی است . داستان شنیدنی پارسایی، عفت و کرامت یک زن پیراسته و آراسته به آرایش روحی و معنوی است.

حکایت یک بانوی وظیفه شناس و یک همسرنمونه. ستونی است که کنار او آرامشگاه مرد زندگی است . قصه او شرح قناعت ها و بسندگی های دنیایی و دل بستن به زیور های حقیقی تر و ماندنی تر است . فاطمه (س) سمبل یک بانوی ارزشمند و الگو به لحاظ حضور ، مثبت و تأثیر گذار در محیط خانه و در محیط جامعه است.



نظر

نوشته شده توسط در جمعه 92/2/6 ساعت 5:24 عصر. - لینک ثابت