سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا حافظ رمضان

 

همه دارند حرف از وداع میزنند.تا چند ساعت دیگر همه آ نچه را به ما ارزانی داشتی برمیداری ومیروی اوه تا کی معلوم نیست .شاید هرگز. وانشاءلله تا سال دیگر . توماه خدایی وقتی اومدی داشتم بال وپر تازه در می آ وردم چه زود گذشت .خیلی ها قدر تورا ندانستند چه خیال میکردنداما من میگم درست هست که  میروی اما  عطر گل یاس تو . تودل هواخواهانت تاابد میمونه. یک ماه برای همه عمر تنها مراقبت لازم دارد .مثل مراقبت باغبان از باغ گل باید از تو وآموزه های  انسانی الهی تو حراست کنیم .


چقدر خوب بودهنگام اذان صبح هنگام غروب و..تمام لحظات با توبودن آنوقت که به حرمت تو چشم وگوش زبان دل اعضاء جوارح تحت نظارت  بود آنوقت که در قرآن تدبر میکردیم تا بتوانیم راههای سعادت ابدی را با اعمال وکردارمان برای خود مهیا کنیم چقدر زیبا بود وقتی خوف دور شدن از خدا پرده دلمون را تکان میداد وبرخود نهیب میزدیم تو درحریم خدایی مباد نفس تو برتوغالب آید


.وتو تا ساعاتی دیگر میروی اما بدان که دردل کسانی که شب قدر تورا درک کردند همیشه زنده جاویدی



نظر

نوشته شده توسط در شنبه 91/5/28 ساعت 6:55 عصر. - لینک ثابت


شب قدر

در " ترجمان القرآن جرجانی " شب قدر ، شب اندازه کردن کارها ذکر شده است . صاحب " کشاف اصطلاحات الفنون " گوید : شب قدر ، شبی است با عزت و شرف که هر که در آن طاعت کند عزیز و مشرف گردد .

در " التفهیم بیرونی " آمده است : " واندر ماه رمضان لیله القدر است ، آنک جلالت او راه به دهه پسین جویند و نیز گفتند به طاقهای این دهه ." لیله القدر شبی مهم و سرنوشت ساز است .شب نزول رحمت و برکات الهی و تعیین سرنوشت ابدی انسانهاست و درخصوص اهمیت این شب گفتنی است که از صدر اسلام واز عهد رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) رسم بر آن بوده است که شبهای قدر را " احیا " بگیرند و تا سپیده دم به آداب مخصوص آن منجمله دعا و نماز و استغفار بپردازند .

در فضیلت شب قدر آمده است شبی بهتر زا هزار ماه " لیله القدر خیر من الف شهر " و به احتمال قوی این شب ارجمند یکی از شبهای نوزدهم ، بیست ویکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان است .

در آیه نخست سوره مبارکه " قدر " نیز تصریح شده است به آن که قرآن کریم در شب قدر نازل شده است : " انا انزلنا فی لیله القدر " در " تفسیر ابولفتح رازی " پیرامون شب قدر آمده است : شب تقدیر است و فصل احکام و تقدیر قضایا آنچه خواهد بودن در سال از اجال و ارزاق واقسام همه در این شب کنند و گفتند قوله " فی لیله مبارکه " هم این شب است و ...



نظر

نوشته شده توسط در دوشنبه 91/5/16 ساعت 2:51 عصر. - لینک ثابت