سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنان درخشان امام هادی

آن حضرت در اندرز به یکی از دوستان خود فرمودند:ای فتح آنکه فرمان آفریدگار را گردن نهاد از خشم آفریده به خود باک راه نداد و آن که آفریدگار را به خشم آورد،یقین کن که آفریدگار خشم آفریده را بر وی مستولی بدارد،و آفریدگار وصف نشود جز بدانچه خویشتن را بدان وصف کرده است و کجا توصیف شود آفریدگاری که حواس از یافتنش و گمان ها از رسیدن به او و آنچه در دل والاست از آنچه وصف کنندگان،توصیفش می کنند و برتر.می گذرد از توصیفش و دیدگان از احاطه به او،درمانند است از آنچه ستایندگان می ستایندش.در نزدیکی اش دور،کیفیت را او چگونگی بخشید پس گفته نشود خود او چگونه است؟و مکان را او پدید فرمود پس گفته نشود خود او کجاست؟چون او از چگونگی و کجایی(مکان)به دور است.و نیز فرمود:هر که خدای را بپرهیزد در امان نگاه داشته شود و هر که خدا را فرمان برد،مورد اطاعت قرار گیرد و هر که آفریدگار را اطاعت کند از خشم مخلوق نترسد،هر که از مکر خدا و دردناک گرفتنش ایمن شد گردن کشی کرد تا آنجا که قضای خدا و امر نافذش بر وی فرود آمد و هر که دلیلی روشن از پروردگارش داشته باشد.دشواریهای دنیا بر وی سبک آید و گر چه تکه تکه شود و پراکنده گردد.سپاسگزار به خود سپاس سعادتمندتر است از نعمتی که باعث سپاس شده زیرا نعمت کالای این جهانی است و سپاس نعمت دنیا و آخرت است خداوند دنیا را سرای آزمایش  و آخرت را خانه فرجام قرار داد و بلای دنیا را وسیله ثواب آخرت گرداند و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داد.دنیا بازاری است که مردمی از آن سود برند و مردمی دیگر زیان بینند



نظر

نوشته شده توسط در دوشنبه 92/2/23 ساعت 7:18 عصر. - لینک ثابت


طلائیه

 

 

یادش بخیر



نظر

نوشته شده توسط در جمعه 92/2/6 ساعت 5:52 عصر. - لینک ثابت


بمناسبت تولد حضرت فاطمه

ای مضمون آب و آینه ،‌ 
      ای نجابت سبز، 
         ای رایحه صبح،
         خورشید رو به تو نماز می گذارد
 و مهتاب بر بوریای ساده تو به تمنا می نشیند.
ای بلندای قامت سپیده!
ای صداقت محمد
              ای زبان علی
                     ای اسطوره مهر
سلام بر صورت نیلی
              سلام بر پهلوی شکسته 
       و سلام بر خسوف غمگینانه تو!
          ای مفهوم سبز ولایت!
             ای زهره!
               ای زهرا!

سلام و درود خدا بر یگانه بانوئی که در علم خدا یعنی جبرئیل امین بود. درود بیکران خداوند بر فاطمه(س) که بهجت قلب و نور چشم رسول (ص) وعرش الهی محبوب ملائکه مقرب وهم کلام با برترین آنان و حامل  عزیزترین انسان ها در پیشگاه او بود ؛ وجودی که نور پیامبر (ص) سراسر او را احاطه کرده و شبیه ترین مردم در رفتار و کردار به رسول خدا بود.

این کیست که رسول خدا می فرماید: "به هنگام قیامت و صحنه محشر جبرئیل از طرف راست او و مکائیل در جانب چپ ، امیر المؤمنین علی بن ابیطالب سلام الله علیه در جلو او ، و دو آقا، جوانان اهل بهشت (حضرت امام حسن وحضرت امام حسین علیه السلام) در پشت سر او حرکت می کنند و این چنین با جلال و جبروت وارد محشر می شود و ندائی از جانب حق تعالی می رسد و ایشان را به خلائق معرفی می کند تا این که وارد بهشت شود و خداوند به او می فرماید از من درخواست کن تا به تو عطا فرمایم وهر آرزوئی که داری جامه عمل خواهم پوشاند و او در جواب خداوند عرض می کند ؛ تو بزرگترین آرزوی من بودی و هستی. و از خداوند تقاضا می کند که محبان مرا به آتش دوزخ مسوزان.
خداوند در جواب می فرماید : قبل از خلقت آسمان ها و زمین با خود عهد کرده ام که محبان تو را به آتش دوزخ نسوزانیم.

داستان حضرت فاطمه (س) ، داستان تاریخی و منحصر به فرد یک انسان پای بند به ارزشهای والای ایمانی و انسانی است که تا سر حد جان و توان مقید و متعهد به مبانی فکری و دینی خود بوده است . داستان او شرح دلپذیر عواطف بلند آسمانی و روایت رویای ایمان ، ایثار و اعتقاد انسانی است . داستان شنیدنی پارسایی، عفت و کرامت یک زن پیراسته و آراسته به آرایش روحی و معنوی است.

حکایت یک بانوی وظیفه شناس و یک همسرنمونه. ستونی است که کنار او آرامشگاه مرد زندگی است . قصه او شرح قناعت ها و بسندگی های دنیایی و دل بستن به زیور های حقیقی تر و ماندنی تر است . فاطمه (س) سمبل یک بانوی ارزشمند و الگو به لحاظ حضور ، مثبت و تأثیر گذار در محیط خانه و در محیط جامعه است.



نظر

نوشته شده توسط در جمعه 92/2/6 ساعت 5:24 عصر. - لینک ثابت